04/10/2014

Cum mi-am petrecut ultima seara de septembrie

Marti, 30 septembrie, am avut placerea sa particip la prima editie a unui nou proiect initiat de Editura ALL, “Cafeneaua lui Alex. Stefanescu”. In atmosfera primitoare si “literara” a uneia dintre cele mai dragute librarii din Bucuresti, Libraria Bastilia, i-am ascultat pe Vlad A. Popescu (autorul cartii “Viata face toti banii”), psihologa Gigi Ghinea si, desigur, pe scriitorul si criticul literar Alex. Stefanescu. Discutia a fost moderata de Viorel Zaicu, director editorial al Editurii ALL. 

Ne-am oprit pentru aproximativ doua ore din graba si presiunea impuse de viata cotidiana pentru a discuta despre frumusetea vietii, despre micile ritualuri, printre care si actul lecturii sau scrierii, care ne fac fericiti. Am zambit, am ras, am fost emotionati si ne-am bucurat sa fim impreuna, iubitori de literatura, fie ca suntem cititori, scriitori sau critici literari. 

In lectura actritei Anca Bejenaru, am ascultat o proza scurta scrisa de Vlad A. Popescu – “Cu picioarele intinse” – inclusa in volumul “Viata face toti banii”, publicat la Editura ALL in Colectia “Lista lui Alex. Stefanescu”. Am avut acces la o mica exemplificare a ceea ce inseamna literatura contemporana de calitate din Romania. Interpretarea de exceptie a actritei Anca Bejenaru a surprins in totalitate multiplele nuante ale scriiturii lui Vlad A. Popescu: umorul fin, cunoasterea profunda a naturii umane, subiectele tari precum viata si moartea etc.

Foto credit: Ovidiu Huiban
Gigi Ghinea ne-a vorbit mai mult din perspectiva de om decat din cea de psiholog sau autor si ne-a explicat, vizibil emotionata, cum putem sa apreciem frumusetea vietii eliminand toate straturile superficiale si ajungand la esenta, la ceea ce ne defineste si ne bucura sufletele. Ne-a povestit despre importanta de a face lucrurile din pasiune, din dedicare si de necesitatea de a uita de noi, de asteptarile noastre si ale celorlalti de la noi pentru a fi cu adevarat naturali si fericiti. Alex. Stefanescu a subliniat aceleasi idei si a reusit sa capteze esenta intregii discutii prin afirmatia ca, pana la urma, este legerea noastra daca, dupa ploaie, privim spre baltile de noroi sau spre curcubeu.

Vlad A. Popescu ne-a spus povestea publicarii cartii sale si a includerii ei pe “Lista lui Alex. Stefanescu”, ne-a explicat titlul volumului “Viata face toti banii” printr-o remarca inspirationala pentru toti cei prezenti in mansarda Librariei Bastilia subliniind un lucru pe care avem tendinta sa il uitam prea des, si anume faptul ca, dintre toti oamenii care asteapta la rand sa se nasca, noi am primit acest dar. 

                                                                                                     Foto credit: Ovidiu Huiban


La final, ne-am adunat gandurile si am lasat toate aceste idei sa creasca in interiorul nostru pe fundalul interpretarii la vioara a unui frumos moment artistic de catre Alexandru Semeniuc, elev la Colegiul National de Muzica “George Enescu”. 

Dupa seara petrecuta la “Cafeneaua lui Alex. Stefanescu”, am amas intr-adevar cu senzatia ca “viata face toti banii”. Abia astept sa citesc volumul de proze scurte al lui Vlad A. Popescu si sa particip la editiile viitoare ale evenimentului. 

Foto credit: Ovidiu Huiban




No comments:

Post a Comment